Фотографии с последней пресс-конференции в Индии перед ГП Австралии


Отправлено 25 March 2009 - 13:59
Отправлено 25 March 2009 - 14:02
Q. You've now had some time with the VJM02. What are your feelings on the car?
Giancarlo Fisichella: I think this year's car, the VJM02, is a big improvement over last year's car, particularly on mechanical balance and stability in high speed corners and under braking.
I think there's also definite potential for improvement, particularly on the aero side as we are missing a little bit of downforce on this front. But testing has been positive so far, we know we have a reliable car, and we were able to take some steps forward in Barcelona.
Q. Talk us through your progress with the car through the Jerez and Barcelona tests.
GF: We tested several items on the set-up, making quite a lot of changes to springs and damping systems, ran a few aero parts and looked at the results. We also worked with the tyres too. Our understanding gets better the more we run, but it will always be a guess on the circuits as the tyre performance varies much more than last year over different temperature ranges.
Q. How do you think you will perform in Melbourne and the start of the season?
GF: I think the first race will be tough as we haven't had so many testing days so we will need to work a lot on Friday to get a good set-up and be competitive for the race. In the race, I want to have a good start, stay clear of any accidents and get to the finish. I hope later we will be able to race for points with the midfield, but I think in Australia we need to focus on reliability and handling.
Q. Who do you think about the performance of the rest of the field?
GF: It's always very difficult to judge from winter testing as different teams run different fuel loads and settings, but it looks very close again. Ferrari and BMW and also Toyota look good and the speed of the new Brawn GP car was very strong. I'm looking forward to Melbourne to see how it will all turn out, I think we could be in for a few surprises.
Q. The team isn't running KERS until Europe - is this a problem or disadvantage in your view?
GF: It could be an advantage when we get it, but I think it's OK to start without it as we need to concentrate on getting the car running well and after a few races look into the KERS system when we understand the car a bit better.
Отправлено 25 March 2009 - 14:39
Отправлено 26 March 2009 - 13:30
Отправлено 26 March 2009 - 20:22
Отправлено 27 March 2009 - 06:40
Да. Такого варианта развитий мне очень не хотелось бы. (Хочется и дальше смотреть Формулу)Физика я считаю одним из лучших пилотов, но если он в конце сезона, то будет очень обидно!!!!((((
Отправлено 27 March 2009 - 10:38
Отправлено 27 March 2009 - 14:48
а физик и сильном бенетоне и в рено ничего не показывал. и теперь ничего и не покажет.
Отправлено 29 March 2009 - 07:53
Да, а в 98году ЧТО он творил! Его даже называли "будущим Шумахером".Когда Бенетон был сильный, "физик" ещё не выступал в Формуле-1. Или напарники Джанкарло в период 1998 до 2001 (года в Бенетоне) выигрывали гонки и чемпионаты? Нет.. А Джанкарло подиумы брал, одно Спа-2001 чего стоит. И ни один его напарник не финишировал на подиуме в этот период. Вурц был на подиуме, но в 1997.
Теперь на счет Рено. Джанкарло выступал там три года, и имхо, количество ярких моментов (типа Австралии 2005, Малайзии, США 2006) пропорционально количеству ярких моментов Барика (типа Австрии 2002, Великобритании, Японии 2003, Китая 2004) в период с 2000 по 2005 год.
Отправлено 29 March 2009 - 07:55
Отправлено 29 March 2009 - 07:56
Отправлено 29 March 2009 - 07:56
Отправлено 30 March 2009 - 07:03
Отправлено 02 April 2009 - 09:59
много кого называли "будущим шумахером". да, я начал смотреть формулу аж в 2010:) про нацию не стоит заводить разговор.Да, а в 98году ЧТО он творил! Его даже называли "будущим Шумахером".
Но не думаю, что это можно будет объяснить человеку, который, по-видимому, начал смотреть Формулу только в 2008году
А с человеком, который не уважает одну из величайших наций мира, вообще проблематично разговаривать
Отправлено 02 April 2009 - 10:06
Когда Бенетон был сильный, "физик" ещё не выступал в Формуле-1. Или напарники Джанкарло в период 1998 до 2001 (года в Бенетоне) выигрывали гонки и чемпионаты? Нет.. А Джанкарло подиумы брал, одно Спа-2001 чего стоит. И ни один его напарник не финишировал на подиуме в этот период. Вурц был на подиуме, но в 1997.
Теперь на счет Рено. Джанкарло выступал там три года, и имхо, количество ярких моментов (типа Австралии 2005, Малайзии, США 2006) пропорционально количеству ярких моментов Барика (типа Австрии 2002, Великобритании, Японии 2003, Китая 2004) в период с 2000 по 2005 год.
Отправлено 03 April 2009 - 05:59
Конечно, разговор не о нациях, а об уважении, о толерантности. Правда подросткам, коим несомненно является автор цитируемого мною поста, об этом еще трудно судить.много кого называли "будущим шумахером". да, я начал смотреть формулу аж в 2010:) про нацию не стоит заводить разговор.
P.S.
да, а кто такой Джан Пабло Пизикелла? ой, я кажется неправильно написал. ааа это его позвали в почётную команду форс камасутра, что бы он продал секреты рено, но похоже, Джанику их никто не раскрывал, потому что ездить так и не научился.
Отправлено 03 April 2009 - 06:41
Отправлено 03 April 2009 - 06:41
Отправлено 03 April 2009 - 14:15
Конечно, разговор не о нациях, а об уважении, о толерантности. Правда подросткам, коим несомненно является автор цитируемого мною поста, об этом еще трудно судить.
Остается порадоваться только тому, что среди фанатов Алонсо есть и очень даже хорошие люди.
А также пожелать данному субъекту хотя бы выучить названия команд и имена пилотов, чтобы не так явно демонстрировать свою невежественность (это не то качество, которое стоит показывать другим. И аргумент - я такой, какой я есть здесь не прокатывает). Тогда возможно с ним будет о чем поговорить.
П.С. Я не знаю, наказывают здесь за оскорбления или нет, но если всё-таки наказывают, ты, мальчик, будь поосторожней. Перейдешь черту - я тут же нажму кнопочку жалобы администратору
Отправлено 03 April 2009 - 14:30
Fisichella hits out at KERS introduction
Monday, 02 March 2009 13:16
Italian veteran Giancarlo Fisichella has spoken out against the introduction of Kinetic Energy Recovery Systems (KERS) in Formula 1.
The energy storage devices have been one of the big talking points in the sport during pre-season with two squads, Toyota and Williams, already confirming they will not feature on their cars at the first race and others expected to follow suit.
Many teams have cited a need to spend longer testing KERS since it is yet to confer clear overall performance benefits, while some leading figures, notably Red Bull’s Adrian Newey, have raised continuing safety concerns surrounding the mostly battery-powered devices.
Fisichella has now had his say, the 36-year-old Force India driver branding the systems both “unreliable” and “very expensive”.
And although Force India has access to McLaren’s KERS system as part of a wider technical tie-up from this year, its experienced driver is not expecting the team to use it until at least the Spanish Grand Prix in May.
“I am not in favour of KERS,” he told the official Formula 1 website.
“Obviously, it is still not safe after many tests, it is not reliable and it is very expensive.
“The team must spend a lot of time and money to make it work and my guess is that half of the teams will not use it until the European races – us included.
“So I am not very happy about it.”
Fisichella drove Force India’s new Mercedes-powered VJM02 car for the first time at Jerez on Sunday and described the challenger’s early form as positive despite a fuel system problem limiting him to just 31 laps.
The track time also gave him the chance to sample a Mercedes-Benz F1 engine for the first time in his career and he was pleased with its initial performance.
“From the brief experience that I have had so far I am really happy about the performance of the engine,” he said.
“But even last year we had a very good engine.
“Ferrari is a very good supplier, so the difference is not the power of the engine, which is quite similar.
“But as we will also use the McLaren-Mercedes gearbox it is a very good package.
“Now I am working to build a good relationship with their engineers to push the development further.”
0 пользователей, 3 гостей, 0 скрытых пользователей